استفاده از ماسک مو راهی عالی برای درمان طیف گسترده ای از نگرانی های مو است. ماسک مو برای موهای خشک ، موهای زائد ، موهای روغنی ، موهای سرخ شده و موارد دیگر مفید است. امکاناتی برای ماسک های مو بی پایان است.

 
در حالی که وجود انواع ماسک و محصولات مراقبت از مو از قبل ساخته شده شما می توانید از فروشگاه یا به صورت آنلاین خریداری کنید ، درست کردن خود در خانه سریع ، ساده و آسان برای شلاق زدن در هر زمان است. همچنین عالی است زیرا می توانید دقیقاً آنچه را که در ماسک مو قرار داده اید کنترل کنید.
 
انجام یک نسخه DIY به این معنی است که می توانید آن را تازه و بدون هیچگونه افزودنی یا مواد غیر ضروری درست کرده و از مواد برای استفاده از ماسک صورت طبیعی استفاده مجدد کنید. این بدان معنی است که هیچ گاه مواد نگهدارنده ، رنگ های مصنوعی ، رنگ ها ، رایحه ها ، مواد شیمیایی ، پرکننده ها و سایر مواد سمی استفاده نمی شود.
 
سفارشی سازی نیز فواید دیگری برای ساختن ماسک طبیعی خانگی خانگی در خانه است. اگر می خواهید برای تهویه بیشتر عسل بیشتری به ماسک اضافه کنید ، می توانید! اگر به دنبال اضافه کردن حجم بیشتری به موهای خود هستید و ضمن اینکه موهای شما نیز روغنی و چرب تر است ، می توانید همین کار را انجام دهید.
 
از آنجا که مزایای بسیاری برای ساختن ماسک موهای خانگی شما وجود دارد ، در زیر دو ماسک مو وجود دارد که به دو مورد از رایج ترین نگرانی هایی که مردم در مورد موهایشان دارند اشاره می کند:
 
موهایی که روغنی ، چرب و فاقد حجم هستند
موهایی که خشک ، شکننده و بدون براق هستند
نکته جالب این ماسک ها این است که آنها به مواد ساده ای احتیاج دارند که قبلاً در خانه خود دارید. هیچ چیز عجیب ، خیالی و یا پیچیده ای در مورد مواد وجود ندارد و فقط چند دقیقه طول می کشد تا شلاق بزنند!
 
ماسک مو و روغن نارگیل و عسل
ماسک موی عسل و نارگیل
 
اگر فهمیدید که موهای شما خشک ، شکننده است ، انتهای آن شکافته می شوند و موهای شما فاقد درخشش و درخشندگی است ، می خواهید از این ماسک موهای بسیار مرطوب کننده و تغذیه کننده استفاده کنید.
 
روغن نارگیل یک روغن بسیار مغذی است که در ترمیم و تهویه موهای آسیب دیده و خشک کار می کند. روغن نارگیل به ترمیم پروتئین های طبیعی در موهای شما کمک می کند ، باعث می شود موهای شما قوی تر و پر جنب و جوش تر به نظر برسد. روغن نارگیل همچنین حاوی ترکیبی به نام اسید لوریک است. این نوع اسید به شما کمک می کند تا خاصیت نرم کننده خاص عسل عمیق تر به موها برود ، بنابراین موهای شما عمیقاً تهویه شده و از داخل به بیرون ترمیم می شوند.
 
ما عاشق این واقعیت هستیم که این ماسک تنها از دو ماده ساده استفاده می کند - عسل و روغن نارگیل. شما می خواهید مطمئن شوید که از روغن نارگیل باکره ارگانیک و عسل آلی ، ایده آل خام استفاده می کنید. این تضمین می کند که ماسک مو شما دارای بیشترین ویتامین ها ، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های ممکن برای کمک به تغذیه و عمیق تر شدن موهای شما باشد.
 
مواد تشکیل دهنده ماسک مو و روغن نارگیل:
1 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک خام
4 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ارگانیک بکر
دستورالعمل ماسک روغن نارگیل و عسل:
روغن نارگیل و عسل خود را اندازه بگیرید. چند ثانیه درون یک کاسه ایمن و مایکروویو قرار دهید تا روغن نارگیل ذوب شود. برخی از عسلهای ارگانیک به شکل جامد نیز خواهند بود ، بنابراین در صورت لزوم مطمئن شوید که ذوب می شود.
مخلوط را به طور یکنواخت از طریق موهای مرطوب ، از ریشه تا نوک موهایتان پخش کنید. تمرکز ، به خصوص در نوک مو به عنوان مو ، تمایل به خشک ترین و آسیب دیده است.
موهای خود را درون یک نان بچسبانید و سی دقیقه بگذارید.
شستشو ، شامپو و حالت دادن مو به حالت عادی.
ماسک سیب سرکه ، لیمو و عسل
ماسک موی عسل و لیمو
 
این ماسک مو مخصوص کسانی است که موهای چربی و روغنی دارند. اگر احساس می کنید به حجم اضافی بیشتری احتیاج دارید ، لازم است محصول را پاک نکنید ، یا فهمیدید که موهای شما سریع چرب و چرب می شوند ، این ماسک برای شماست!
 
آب لیمو هر روغن اضافی را از مو و پوست سر شما جذب می کند. سرکه سیب برای تعادل در سطح pH عالی است ، بنابراین پوست سر شما میزان اسیدیته مناسبی برای موهای سالم و پوست سر دارد. ACV همچنین موهای شما را تمیز می کند اما باعث از بین رفتن روغنهای اساسی و رطوبت موها و پوست سر شما نمی شود. اضافه کردن عسل در ماسک در رطوبت می ماند ، بنابراین موهای شما خیلی خشک نمی ماند - عسل یک نرم کننده طبیعی و مؤثر است.
 
مواد لازم برای استفاده از سرکه سیب ، لیمو و ماسک عسل:
1 قاشق غذاخوری عسل ارگانیک خام
¼ فنجان سرکه سیب ارگانیک خام
آب از 1 لیمو ارگانیک
دستورالعمل ماسک سرکه ، لیمو و عسل سیب:
تمام مواد لازم را اندازه بگیرید و آنها را با هم مخلوط کنید.
از طریق موهای مرطوب از ریشه تا نکات کار کنید.
موهای خود را در یک نان بریزید و سی دقیقه بگذارید.
موها را بشویید. شما می توانید شامپو و حالت طبیعی را انتخاب کنید ، اما اغلب اوقات نیازی به آن نیستید ، و موهای شما احساس تمیز ، مرطوب و پر از حجم باقی می ماند!
مرجع:ثانیکالا