خشکی پوست مزمن و فصلی موضوعی است که اکثر مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند ، اما چگونه تفاوت بین سوزش خفیف پوست و موارد جدی تر را تشخیص می دهید؟ پسوریازیس که با پلاک های قرمز خارش دار ، برجستگی ، بثورات یا تاول مشخص می شود ، یک بیماری التهابی مزمن پوستی است که 2 تا 3 درصد آمریکایی ها را درگیر می کند. درست مثل پوست خشک ، هوای سرد و باد می تواند باعث شعله ور شدن در مبتلایان به پسوریازیس شود. از آنجا که علل ، علائم و روش های درمانی برای هر فرد متفاوت است ، برای تشخیص این مسئله ابتدا باید آن را تشخیص داد.

 
پوست خشک در برابر پسوریازیس
پوست خشک ، که از نظر پزشکی به نام xerosis cutis شناخته می شود ، به معنای مولکول های معروف به لیپیدها است که سلولهای پوست را با روغن و سایر مواد ضروری تشکیل می دهند کم هستند و رطوبت از لایه خارجی پوست شما خارج می شود. پسوریازیس نوعی بیماری خود ایمنی است که باعث شعله ور شدن رشد سریع سلول های پوستی و در نتیجه ایجاد ضایعات پوستی می شود که می تواند قرمز ، پوسته پوسته و خارش دار باشد. بثورات مسری نیست و این بیماری اغلب بین سالهای نوجوانی و اواسط دهه 30 ایجاد می شود.
 
علل ایجاد هر یک
خشکی پوست می تواند ناشی از هر چیز ساده ای مانند تغییر در آب و هوا برای شستن بیش از حد دست در هنگام تمیز کردن باشد. همچنین می تواند منعکس کننده نسخه هایی باشد که شما مصرف می کنید یا زمینه های پزشکی آن مانند تغذیه نامناسب ، عدم تعادل هورمون ها ، بیماری تیروئید یا دیابت است. پسوریازیس می تواند ارثی باشد - تقریباً یک سوم مبتلایان به پسوریازیس نسبت نسبی با این بیماری دارند. سیستم ایمنی بدن نیز نقش مهمی دارد ، اگرچه محققان هنوز دقیقاً مشخص نکرده اند که چه عاملی باعث ابتلا به پسوریازیس می شود در حالی که دیگران این بیماری را ندارند.
 
علائم و نشانه ها
به آخرین زمستان سختی که تجربه کرده اید یا تابستانی که در تهویه هوا گذرانده اید فکر کنید و به راحتی می توانید نشانه های خشکی پوست را تشخیص دهید. این می تواند احساس خشن ، و کسل کننده و خشک شده به نظر برسد. اگر تحت درمان قرار نگیرد یا در معرض عناصر خاص خشن قرار بگیرد ، می تواند حتی بیشتر تحریک شود و ترک یا پوست کند. شایع ترین نوع پسوریازیس به صورت پلاک های قرمز و برجسته نشان داده می شود. ممکن است خفیف تا شدید باشد ، درجات مختلف درد یا خارش داشته باشد. انواع دیگر پسوریازیس در علائم منجمد می شود از جمله بثورات قرمز صاف در چین های پوستی ، تاول ها یا لایه برداری پوست.
 
جاده بهبودی

لوازم ارایشی مارک:بهترین روش برای درمان خشکی پوست پیشگیری است: قبل از شروع آن ، با استفاده مرتب از یک مرطوب کننده سنگین ، تمیز کردن با صابون ملایم یا استفاده از مرطوب کننده مرطوب برای جلوگیری از خشکی ، آن را متوقف کنید. اگر درمان های خانگی ترفندهای خوبی ندارند ، یک متخصص پوست می تواند کرم های قوی تری را به شما توصیه کند یا حتی آنتی هیستامین برای شما تجویز کند. اگر پسوریازیس شما خفیف باشد - طبق گفته بنیاد ملی پسوریازیس در کمتر از 3 درصد بدن وجود دارد - درمان های موضعی مانند شامپوی منتول برای کنترل خارش پوست سر یا مرطوب کننده با اسید سالیسیلیک ممکن است شرایط را تحت کنترل داشته باشد. موارد جدی تر معمولاً با یک استراتژی چند جانبه درمان می شوند که می تواند شامل داروهای تجویزی و حتی نوردرمانی باشد.