در حالی که موهای بافت دار زیبا به نظر می رسند ، بسیاری از مردم نمی دانند که چقدر کار و تلاش می کند تا موها را مرتب کند. به همین دلیل است که بسیاری از افراد تصمیم می گیرند موهای خود را دوباره برگردانند. این روش درمانی نه تنها به صاف کردن موهای صاف ، صاف ، براق و آسان برای حفظ مو کمک می کند بلکه باعث صرفه جویی در زمان زیادی می شود که در غیر این صورت برای مبارزه با آن با موهای شما هر روز صرف می شود. اما دقیقاً چگونه اصلاح مجدد مو کار می کند؟ برای یافتن مطالعه را ادامه دهید.

 
فهرست مطالب
 
اصلاح مو چیست؟
چگونه اصلاح مجدد مو انجام می شود - روند تسویه مجدد مو
چگونه می توان از موهای اصلاح شده مراقبت کرد
چه موادی را باید برای موهای مجدد استفاده کنید؟
اثرات جانبی اصلاح مو
نکاتی را که باید قبل از اصلاح موهای خود در ذهن داشته باشید
اصلاح مو چیست؟
 
موهای شما از اسیدهای آمینه تشکیل شده است. این پروتئین ها توسط پیوندهایی به وجود می آیند که ساختار موهای شما را مشخص می کنند - مستقیم ، موج دار یا فرفری. بازگشت مجدد مو شامل شل شدن شیمیایی موهای شما با شکستن این پیوندها و سپس دوباره ساختن آنها برای تغییر ساختار موهای شما است.
 
این روند با استفاده از یک شل کننده شروع می شود ، که به شکستن پیوندهای پروتئینی در موهای شما کمک می کند. سپس مو صاف می شود و یک خنثی کننده اعمال می شود که پیوندها را با ساختار تغییر یافته بازسازی می کند.
 
چگونه اصلاح مجدد مو انجام می شود - روند تسویه مجدد مو
 
برگرداندن مو یک فرایند دقیق است که شامل استفاده از مواد شیمیایی و گرما برای تغییر ساختار موهای شما است. بسته به طول مو ، درمان ممکن است از 3-8 ساعت طول بکشد. در زیر مراحل انجام عمل جراحی مجدد مو وجود دارد.
 
مواد
کیت برگشت به مو
یک آهن مسطح با تنظیمات دما قابل تنظیم است
خشک کن ضربه ای
یک شامپوی ملایم
زمان
3-8 ساعت بسته به طول مو بستگی دارد.
 
روش
 
سبک شما موهای شما را با یک شامپوی ملایم شست و شو می دهد. تهویه مطبوع استفاده نمی شود.
سپس موهای شما به صورت طبیعی خشک می شوند و یا خشک می شوند.
بسته به نوع بافت و حجم ، سبک مو را به بخش ها تقسیم می کند. آنها موها را از قبل تجزیه و تحلیل می کنند تا میزان شل کننده مورد استفاده در نوع مو را تعیین کنند.
در حالی که مو مستقیم با کمک تخته های پلاستیکی نازک نگه داشته می شود ، یک سبک کننده از کیت اتصال مو استفاده می کند. آنها مراقبت می کنند از شستشو استفاده کنند تا همه رشته ها را بپوشاند.
سپس شل کننده بسته به نوع بافت مو به مدت 30 تا 45 دقیقه روی آن قرار می گیرد. در این مدت به طور مداوم کنترل می شود.
بسته به شرایط ، حجم ، بافت و غیره ، موها به مدت 10-40 دقیقه در آن بخار می شوند.
سبک پیش می رود موها را شسته و عمیق کند. سپس موها را خشک می کنند.
لوسیون کراتین اعمال می شود و موها با یک آهن مسطح سرامیکی با دمای 180 درجه سانتیگراد صاف می شوند.
برای تضمین اوراق بهادار ، یک خنثی کننده اعمال می شود و به مدت 30 دقیقه باقی می ماند.
سپس با آب سرد شستشو می شود.
موها دم کرده ، سرم زده می شود و یک بار دیگر موها صاف می شوند.
روند برگشت مجدد شامل استفاده از گرما و مواد شیمیایی خشن است. به زودی پس از انجام این روند ، موهای شما در برابر آسیب بسیار آسیب پذیر می شوند و نیاز به مراقبت های شدید دارند. اگر به تازگی موهای شما دوباره برگردانده شده است و یا قصد دارید آن را انجام دهید ، این چیزهایی است که در مورد مراقبت از موهای مجدد باید بدانید.
 
چگونه می توان از موهای اصلاح شده مراقبت کرد
1. به مدت 72 ساعت موهای خود را بشویید
 
این مهمترین چیزی است که باید هنگام بازگشت مجدد موهای خود به خاطر بسپارید. مهم نیست که چه چیزی موهای شما مرطوب شود. حدود 3 روز طول می کشد تا موهای شما در ساختار جدید خود قرار بگیرد و شستن آن قبل از این اتفاق می افتد که شما را با نتایج زیر حد نهایی رها می کند.
 
2. از کراوات مو خودداری کنید
وقت آن است که از ریختن موهای پشت گوش خود و استفاده از بندهای مو یا پین های بابی خودداری کنید. اتصال دهنده های مو می توانند موهای تازه بازسازی شده شما را با چین و چروک هایی رها کنند که می خواهید به هر قیمتی از آنها جلوگیری کنید.
 
3. با موهای صاف به رختخواب بروید
ممکن است انجام این کار کمی سخت باشد ، اما شما باید اطمینان حاصل کنید که موهای شما عموماً صاف است وقتی که سه روز قبل از شستن به رختخواب می روید. از هر چیزی که ممکن است باعث شود موهای شما شکل خود را از بین ببرد ، خودداری کنید.
 
4- وقت خود را با شرط بندی کنید
هنگامی که این سه روز به پایان رسید ، و شما در نهایت می توانید موهای خود را بشویید ، اطمینان حاصل کنید که از شامپوی ملایم استفاده می کنید که مخصوص موهای شیمیایی شده است. بعد از شستن موها ، بر روی بعضی از نرم کننده ها بکشید و چند دقیقه دیگر صبر کنید تا موهای شما بتواند مقداری از رطوبت را خیس کند.
 
5- از یکدستن حرارت جلوگیری کنید
موهای شما قبلاً سبک شده است! اگر مثبت هستید که بدون خشک کن نمی توانید زنده بمانید ، از آن در تنظیمات خنک استفاده کنید. از گرما دوری کنید زیرا این تنها باعث آسیب بیشتر موهای شما می شود.
 
6. برنامه های رنگ آمیزی موهای خود را در حالت آماده باش قرار دهید
برای شش ماه آینده ، درمان های شیمیایی را به عنوان تخم ریزی شیطان در نظر بگیرید. این شامل رنگ آمیزی مو است. شما نمی خواهید موهای خود را بیش از حد پردازش کنید ، و شش ماه زمان خوبی برای شماست که به جای آن ، موهای خود را با TLC خوب قدیمی درمان کنید.
 
7. از تریم پرش نکنید
برگرداندن مو به معنی آسیب و آسیب به معنای خرد شدن است. برای تریمها باید هر 6-8 هفته از استایل خود بازدید کنید. با این کار موهای شما را با جلوگیری از دارما سالم نگه می دارد
8- سردخانه های بهترین دوستان شما هستند
آب سرد به آب بندی ساقه های مو کمک می کند ، از ریزش و آسیب دیدن جلوگیری می کند. این کار نه تنها به حالت دادن به موهای شما کمک می کند بلکه باعث حفظ سلامت موهای شما ضمن حفظ درخشش آن می شود. اگر نمی توانید از دوش آب سرد استفاده کنید ، توصیه می کنیم با آب ولرم حمام کنید. از آب گرم یا گرم خودداری کنید.
 
9. پوست سر خود را تمیز نگه دارید
اطمینان حاصل کنید که به تمیز نگه داشتن پوست سر خود اهمیت زیادی می دهید. یک پوست سر ناسالم با فولیکول های گرفتگی ، مسائلی مانند شوره سر و ریزش مو را در پی خواهد داشت. برای جلوگیری از این مسئله ، به خود ماساژ منظم روغن داغ بدهید و موهای خود را با یک شامپوی مؤثر اما ملایم بشویید.
 
10- موهای خود را خیلی اوقات بشویید
موهای شما به اندازه رطوبت نیاز دارد. برای سالم ماندن موهای خود ، تعداد دفعات شستشوی آن را در هفته کاهش دهید. از نگه داشتن شماره زیر 3-4 شستشو در هفته اطمینان حاصل کنید. شما همیشه می توانید از شامپو خشک استفاده کنید تا خودتان زمان بیشتری را بین دوش بخرید.
 
11. از موهای خود محافظت کنید
روسری ، کلاه و چتر بهترین دوستان شما هستند. بسیار مهم است که موهای خود را از عوامل شدید محیطی مانند آلودگی ، باران و اشعه ماوراء بنفش خورشید در امان نگه دارید.
 
12. از باران دور شوید
اگر تا به حال در باران گرفتار شده اید ، به محض ورود به خانه ، حتماً موهای خود را بشویید. آلاینده ها و نمک های موجود در آب باران برای موهای شما افتضاح هستند و می توانند خسارت قابل توجهی را وارد کنند.
 
13. رژیم خود را فراموش نکنید
باور کنید یا نه ، سلامت موهای شما بیشتر به آنچه در بدن خود قرار می دهید بستگی دارد به آنچه که روی موهایتان می گذارید. در حالی که درمان های موضعی برای سالم نگه داشتن موهای شما مهم هستند ، شما باید یک رژیم متعادل را حفظ کنید تا از رشد موهای شما از ریشه ها اطمینان حاصل شود.
 
چه موادی را باید برای موهای مجدد استفاده کنید؟
پس از بازگشت مجدد موهای خود ، استفاده از محصولات مناسب برای حفظ سبک جدید شما مهم است. در زیر لیستی از محصولات اساسی مورد نیاز برای مراقبت از موهای مجدد خود وجود دارد.
 
1. شامپو
در هنگام انتخاب شامپو برای موهای اصلاح شده خود ، به دنبال برچسب هایی باشید که "موهای تحت درمان با شیمیایی را مشخص می کند." در حالی که ممکن است این شامپو ها کمی گران تر باشند ، اما آنها به نیازهای موهای پردازش شده شما پاسخ می دهند و به بهبود سبک ضمن حفظ سلامتی کمک می کنند. موهایت. آنها همچنین به پروتئین هایی که ممکن است در طی اصلاح مجدد مو از دست داده باشند ، به تغذیه موهای شما کمک می کنند.
 
2. تهویه مطبوع
حالت دادن به موهای شما بعد از درمان دوباره برگشت دادن به موها بسیار مهم می شود. این امر به این دلیل است که ، پس از درمان ، موهای شما خشک می شود و به رطوبت زیادی احتیاج دارید. شستشوی موهای شما نیز پس از انجام یک عمل برگشت مجدد مو ، ایده خوبی است.
 
3. ماسک مو
شکستن و بازسازی اوراق قرضه در موهای شما ، سلامت کلی آن را جدی می گیرد. برای بازیابی سلامت ، موهای شما به پروتئین و رطوبت نیاز دارد. درمان موهای شما با پروتئین و درمان با تهویه عمیق باعث خلاص شدن از آسیب و در عین حال فرصتی برای بهبودی موهای شما می شود.
 
4- تهویه مطبوع و سرم
دستگاه های تهویه مطبوع و سرم ها به ایجاد یک سد محافظ در اطراف ساقه مو کمک می کنند و از ریزش رطوبت جلوگیری می کنند. آنها همچنین به محافظت از موهای شما در برابر عوامل محیطی کمک می کنند.
 
5- شانه دندان های پهن
از آنجا که موهای شما آسیب پذیر است ، استفاده از یک شانه چوبی پهن دندان اهمیت پیدا می کند. این به جلوگیری از شکستگی کمک خواهد کرد و دیگر لازم نیست نگران پروازهای ایستا باشید. در حالی که خیس است از شانه کردن موهای خود خودداری کنید.
 
6. روغن
درمان های منظم روغن برای کمک به پرستاری موهای شما به سلامتی بسیار مهم هستند. می توانید از روغن هایی مانند نارگیل ، زیتون ، بادام ، جوجوبا و کرچک یا حتی ترکیبی از این مواد استفاده کنید. روغن زدن باعث رطوبت و تغذیه موهای شما و در عین حال سلامت پوست سر نیز می شود.
 
گرچه برگشت دادن روشی عالی و موثر برای صاف کردن مو است ، اما با مجموعه ای از اشکالاتی همراه است.
 
اثرات جانبی اصلاح مو
یک مطالعه نشان داد که استفاده از شل کننده های شیمیایی روی موها عوارض جانبی مانند موهای سرخدار ، شوره سر ، ریزش مو ، نازک شدن و ضعف موها ، خاکستری شدن موها و انتهای شکاف دار دارد (1). این مطالعه با زنان در سنین 16 تا 40 سال و بدون هیچ گونه مشکل ریزش مو یا پوست سر انجام شد. همچنین مشخص شد که استفاده طولانی مدت از مواد شیمیایی می تواند باعث سوختگی و ضایعات پوست سر شود.
برخی از محصولات بازگشت مو حاوی فرمالدئید هستند. فرمالدئید یک ماده سازنده سرطان است و همچنین می تواند باعث سوزش و آسیب چشم و بینی ، خارش ، بثورات ، حساسیت به پوست و مشکل در تنفس شود (2).
موهای شما پس از فرایند برگشت مجدد شکننده و آسیب پذیر می شوند. این می تواند منجر به مسائلی مانند شکستگی و شکاف شود. مواد شیمیایی و گرما می تواند به پوست و پوست سر شما آسیب برساند ، اما این بسیار بعید است.
اگر موهای طبیعی بسیار تیزی دارید ، بسته به میزان رشد موهای شما ، حفظ سبک شما نیاز به لمس مکرر هر 4-6 ماه دارد. این می تواند سنگین بر روی جیب شما باشد.
ریزش مو یک عارضه جانبی رایج است که توسط بسیاری از افرادی که موهای خود را مجدداً برگشت می دهند تجربه می شود.
در اینجا چند نکته وجود دارد که باید قبل از شروع جلسه برگشت ، به خاطر بسپارید.
 
نکاتی را که باید قبل از اصلاح موهای خود در ذهن داشته باشید
 
مرجع:فروشگاه اینترنتی ثانیکالا