موهای ضخیم و پرپشت ، تقریباً رویای هر دختر است. اما آلودگی و استفاده مداوم از ابزارهای یک ظاهر طراحی شده و رنگ کننده ها به مو آسیب می رساند و باعث ضعف ، نازک و خشک شدن آن می شود (1). این همچنین می تواند باعث شکسته شدن مو شود. مراجعه به یک روش درمانی اسپا مو ممکن است تنها راه جوانسازی موهای شما به نظر برسد ، اما نکات ساده ای وجود دارد که به شما کمک می کند موهای خود را به طور مرتب حفظ کنید. در اینجا چگونه می توانید موهای خود را ضخیم و سالم کنید.

 
20 نکته موثر برای موهای سالم
 
نکته 1: از موهای خود محافظت کنید
همیشه موهای خود را از آفتاب ، باد و باران محافظت کنید. قرار گرفتن در معرض آفتاب ، گرما ، گرد و غبار و آلودگی بیش از حد بر مشکلات موهای موجود ما می افزاید. اینها می تواند منجر به ایجاد خاک ، خشک شدن مو و پوست سر و افزایش حساسیت به عفونت های پوست سر شود. موهای خود را با یک چتر یا کلاه بپوشانید.
 
نکته 2: با موهای مرطوب با احتیاط برخورد کنید
 
موهای مرطوب بسیار شکننده هستند و به راحتی می شکنند. هنگام خیس شدن ، شافت و ریشه موهای شما بیشتر مستعد آسیب دیدن است. هنگام شامپو زدن خیلی خشن نباشید زیرا ممکن است منجر به شکستگی شود. همچنین ، بلافاصله بعد از دوش از مسواک زدن خودداری کنید. اگر مجبور هستید ، به جای آن از کلاه دوش استفاده کنید.
 
نکته 3: تهویه منظم
بعد از هر شستشو از نرم کننده مرطوب کننده استفاده کنید. از دست دادن این مرحله می تواند دلیل سرخ شدن موهای شما باشد.
 
نکته 4: شرط راه درست
تهویه مطبوع برای مهر و موم در رطوبت موجود در شافت مو تنظیم شده است. منظور آنها برای پوست سر نیست. شروع به تهویه حدود 2 اینچ از پوست سر خود کنید. تهویه بیش از حد روی پوست سر فقط باعث چربی بیش از حد آن می شود.
 
[بخوانید: داروهای خانگی برای موهای روغنی و روغنی]
 
نکته 5: از همان شامپو و Conditioner استفاده کنید
شامپو و نرم کننده را از همان خط انتخاب کنید زیرا فرمول مشابهی دارند. اینها برای یک نوع مو خاص و یک هدف خاص ساخته شده اند. نتایج بهتری را هنگام استفاده از یک خط به جای دو محصول جداگانه نشان می دهد.
 
نکته 6: بیش از اندازه حرارت را روی موها بمالید
از استفاده از گرما روی مو خودداری کنید. گرما رطوبت مو را از بین می برد و باعث خشک و سرخ شدن می شود (2). هنگام استفاده بیش از حد ، می تواند موهای شما را نیز بسوزاند. فقط در صورت لزوم از آهن / حلقه ، صاف کننده استفاده کنید و به یاد داشته باشید که از محافظ مو استفاده کنید (3).
 
 
نکته 7: از کراوات موی محکم خودداری کنید
از استفاده از پیوندهای موی بسیار تنگ خودداری کنید. درعوض ، از پارچه هایی که اطراف آنها هستند استفاده کنید. پیوندهای موی محکم تمایل دارند موهای شما را محکم بکشند ، که باعث افزایش اصطکاک می شود و می تواند باعث شکستگی شود.
 
نکته 8: در هنگام خواب تنگ نباشید
هنگامی که شبانه به رختخواب می روید ، موهای خود را شل و ول کنید تا از ظروف سرباز یا خوردگی جلوگیری کنید. رها کردن موهای شما تمایل به ایجاد گره دارد ، به این معنی که باید صبح هنگام آن را به کشیدن و مسواک زدن بزنید. مسواک زدن بیش از حد می تواند منجر به سرگیجه شود.
 
نکته 9: روکش بالش ساتن را انتخاب کنید
خوابیدن روی روکش های بالش ساتن به دلیل اصطکاک باعث کاهش شکستگی مو می شود. پنبه و سایر مواد از نظر بافت کاملاً خشن هستند و به همین دلیل باعث ایجاد اصطکاک بیشتری در برابر موهای شما می شوند.
 
نکته 10: موها را با احتیاط خشک کنید
موهای خود را خشک کنید. به شدت با حوله مالش ندهید. ممکن است شما موهای خود را سریعتر خشک کنید ، اما میزان موهایی که شکسته می شوند و از بین می روند نیز دو برابر می شوند.
 
[بخوانید: داروهای خانگی موهای خشک]
 
نکته 11: پوست سر به طور مکرر روغن کنید
هر چند وقت یکبار موهای خود را روغن کنید و از شر یک شامپوی ملایم برای خلاص شدن از روغن استفاده کنید. روغن کردن پوست سر برای موهای شما مفید است. اما بیش از حد از مصرف آن غافل نشوید ، زیرا در پایان با استفاده از شامپو بیشتری ، که بیشتر روغنهای طبیعی پوست سر را چرب می کند ، مهم نیست که چقدر خفیف باشد.
 
ماساژ روغنی قدیمی ترین درمانی برای موهای زائد براق و نرم است. این همچنین بهترین درمان خانگی برای موهای سالم است. می توانید از روغن زیتون ، روغن نارگیل یا روغن بادام استفاده کنید (1). روغن را کمی گرم کنید و پوست سر خود را کاملاً ماساژ دهید. قبل از شستن موها ، آن را به مدت یک ساعت بگذارید. همچنین برای تهویه بهتر می توانید آن را یک شبه ترک کنید.
 
نکته 12: ماسک های مو مناسب
از ماسک های موی مناسب برای موهای خود استفاده کنید. نیازهای مو بسته به نوع و مشکلات مو متفاوت است. لازم است که از ماسک های مناسب استفاده کنید ، یا مشکل شما را بدتر کند.
 
[بخوانید: ماسک مو Mamaearth Argan برای موهای صاف و براق]
 
نکته 13: از ریختن موهای خود خودداری کنید
از ریختن موهای خود خودداری کنید. حتی اگر حجم زیادی ایجاد کند ، بافت مو را خراب می کند.
 
نکته 14: آب سرد برای مو مفید است
هنگام شستن موهای خود ، آب گرم یا سرد را بیش از آب گرم ترجیح دهید. سرماخوردگی دقیقاً به معنای سرمازدگی نیست - می توانید از آب در دمای اتاق استفاده کنید. آب گرم و گرم کوتیکول های مو و منافذ موجود در اپیدرم را باز می کند. اگر آب خیلی گرم باشد می تواند به موهای شما آسیب برساند. از آب گرم برای شامپو کردن استفاده کنید. بعد از اینکه موهای خود را حالت دادید ، آن را با آب سرد بشویید.
 
نکته 15: یکبار در ماه از شامپو شفاف سازی استفاده کنید
استفاده از شامپو روشن کننده هر بار یکبار ایده خوبی است. این مشکل ایجاد محصول را از بین می برد و به همین دلیل شامپو و تهویه مطبوع تمایل به از دست دادن اثربخشی دارد.
 
نکته شانزدهم: به طور موقت برس بزنید
مسواک زدن یک روش شات مطمئن برای افزایش درخشش موهای شما است. روغنهای طبیعی را در طول موهای شما پخش می کند. اما این را بیش از حد نکنید. از برس های پلاستیکی استفاده نکنید زیرا باعث افزایش BR می شوند
نکته 20: شانه ها و برس ها
این مهم است که بدانید از چه نوع شانه و برس هایی برای مدیریت مو استفاده می شود. شانه ها و برس های با کیفیت بالا نسبت به محصولات کم کیفیت قابل توجه است زیرا به ماساژ و شل شدن پوست سر کمک می کند. اگر موهای مجعد دارید ، یک برس برس نایلونی به لکه دار کردن آن کمک خواهد کرد. اطمینان حاصل کنید که شانه ها و برس هایی که استفاده می کنید تمیز و مرتب هستند. از به اشتراک گذاشتن آنها خودداری کنید زیرا احتمال انتقال شوره سر و سایر عفونت های پوستی را افزایش می دهد.
 
اصول اولیه همان جایی است که آغاز می شود ، اما مراقبت اضافی چیزی است که نمی توانیم از آن پرش کنیم. اگر آن دسته از محصولات موجود در قفسه دیگر آن را برای شما قطع نکرده اند ، زمان آن رسیده است که به سمت راه حل های طبیعی تر بروید. راه حل هایی که با کمی تلاش می توانید در آشپزخانه های خود بپزید.
 
داروهای خانگی برای موهای سالم
لکه دار کردن موهای زیبا و سالم لزوماً به معنای استفاده از محصولات مراقبت مو بالا یا درمان گران قیمت برای مراقبت از مو در سالن های امضا نیست. برخی از داروهای خانگی وجود دارد که می تواند آن دسته از مشکلات سالم را به شما نشان دهد.
 
1. موز
موز به راحتی برای موهای سالم عالی است. از آنجا که سرشار از پتاسیم هستند ، به بهبود خاصیت ارتجاعی و سلامت طبیعی موهای شما کمک می کنند (4). یک موز را در یک کاسه آغشته کرده و این کار را روی موهای خود بمالید ، از ریشه گرفته تا نکات. حدود 15 دقیقه روی آن بگذارید و بعد با شامپوی خوب بشویید. این روش درمانی به درمان موهای آسیب دیده و خشک کمک می کند.
 
2 عدد تخم مرغ
تخم مرغ یکی از بهترین داروهای خانگی برای داشتن موهای نرم و ابریشمی است. زرده تخم مرغ می تواند به بهبود رشد مو کمک کند (5). می توانید مستقیماً سر خود را با زرده ماساژ دهید. همچنین می توانید 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون ، 3 زرده تخم مرغ و 2-3 قطره روغن ویتامین E را مخلوط کنید. 10-12 دقیقه آن را بگذارید و سپس موهای خود را کاملاً با شامپو بشویید. هر هفته یکبار تکرار کنید تا موهای شما به طور طبیعی حالت بخورد.
 
[بخوانید: کمک آب در رشد مو]
 
3. سس مایونز
سس مایونز می تواند به وضعیت عمیق موهای شما کمک کند. موهای خود را مرطوب کرده و سس مایونز بمالید. آن را بیش از یک ساعت بگذارید. خوب بشویید و شامپو بزنید.
 
4. عسل
عسل خاصیت نرم کننده و نرم کننده دارد و موهای شما را شرایط می کند (6). این یک درمان خانگی عالی برای ترمیم موهای آسیب دیده و جلوگیری از ریزش مو است. 2-3 قطره عسل را به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید و از آن برای شستن موها استفاده کنید.
 
5- دانه شنبلیله
شنبلیله دارای خاصیت ضد قارچ و اثرات تسکین دهنده پوست (7) ، (8). از این رو ، ممکن است به تسکین پوست سر و کاهش شوره سر کمک کند. دو قاشق غذاخوری تخم شنبلیله را در شب خیس کنید. صبح روز بعد دانه ها را خرد کنید تا خمیر یکدست شود. آن را در سراسر پوست سر خود بمالید و بگذارید نیم ساعت بماند. پوست سر خود را کاملاً بشویید.
 
6. درمان آبجو
آبجو اغلب برای پخش درخشش به مو استفاده می شود. موهای خود را با آبجو کم بشویید. همچنین می توانید آبجو را در یک بطری اسپری ذخیره کنید. این حالت را به آرامی روی موهای خشک شده و حوله ای اسپری کنید تا درخشش فوری داشته باشید.
 
7. آملا
آملا می تواند در رسیدن به موهای قوی تر و سالم تر به شما کمک کند (9). یک مخلوط ریز از آب لیمو و پودر آملا درست کنید. این کار را به آرامی از ریشه موهای خود گرفته تا نکات آن را ماساژ داده و به مدت 20 دقیقه روی آن بگذارید. خوب بشویید و شامپو بزنید.
 
8. سرکه سیب سیب
این یکی دیگر از داروهای خانگی محبوب موهای براق است. مخلوطی از سرکه سیب و آب گرم را روی موهای خود بمالید تا گزاف گویی فوق العاده ای به آنها ببخشد.
 
[بخوانید: شیر نارگیل برای رشد مو]
 
9. توت فرنگی
این انواع توت های آبدار نرم کننده مو طبیعی هستند. 8 توت فرنگی پوره شده را با 1 قاشق غذاخوری مایونز مخلوط کنید. این مخلوط را به موهای خود ماساژ داده و بگذارید مدتی بماند. با شامپو و نرم کننده خوب بشویید.
 
مراقبت از مو برای انواع مختلف مو
آ. موهای روغنی
1. ذرت
Cornstarch یک شامپوی خشک عالی برای موهای روغنی ایجاد می کند. آن را روی پوست سر خود بپاشید ، بگذارید 10 دقیقه بماند و مسواک بزنید.
 
2. مولتی میتی
شواهد حکایتی حاکی از آن است که زمین فولر می تواند پوست سر را پاک کند ، روغن اضافی را جذب کرده و محصول را پاک کند.
 
3. شستشو سرکه سیب
نصف فنجان سرکه سیب را با نصف یک سطل آب مخلوط کنید و از آن به عنوان شستشوی نهایی برای موهای شکم آور استفاده کنید.
 
4- روغن درخت چای
روغن درخت چای می تواند در درمان شوره سر ، کاهش خارش و بهبود چربی کمک کند (10). می توانید چند قطره روغن درخت چای را به شامپو معمولی خود اضافه کنید و موهای خود را با آن بشویید.
 
5- لیمو را بشویید
موهای خود را با آب لیمو مخلوط شده در یک فنجان کوچک آب بشویید.
 
[بخوانید: داروهای خانگی برای موهای روغنی]
 
ب موی خشک
1. زیتون + عسل
دو قاشق غذاخوری روغن زیتون را با نصف فنجان عسل مخلوط کنید و آن را روی موهای خود بمالید. یک ساعت آن را نگه دارید و سپس طبق معمول بشویید. هم روغن زیتون و هم عسل موهای شما را مرطوب می کنند.
 
2. زرده تخم مرغ + عسل + ماست
زرده تخم مرغ را با عسل و ماست مخلوط کنید تا یک بسته پروتئین غنی از موهای خشک شما باشد.
 
داروهای خانگی برای خلاص شدن از شر شوره سر و باقی مانده
آب لیمو + روغن زیتون
آب لیمو و مخلوط روغن زیتون به از بین بردن شوره سر کمک کرده و احساس خارش روی پوست سر را کاهش می دهد.
 
جوش شیرین
جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا خمیری درست شود. آن را داخل پوست سر ماساژ داده و با یک شامپوی ملایم بشویید تا ساخت آن به راحتی از بین برود. جوش شیرین خاصیت ضد قارچی دارد (11). اینها می توانند در از بین بردن شوره سر کمک کنند.
 
مرجع:ثانیکالا