در اینجا نحوه انجام این کار با بیشتر خانم ها آمده است - آنها روش خاصی برای شستن موهای خود را در زمان کودکی می آموزند و حتی پس از بزرگ شدن هرگز در این روال تغییری نمی کنند. در حقیقت ، من نیز مقصر این کار هستم. اگرچه در چسبیدن به روال خاصی برای شستن موها ذاتاً مشکلی وجود ندارد ، مشکل وقتی شروع می شود که در واقع آسیب رساندن به موهای شما شروع شود. ممکن است فکر کنید که انتهای شکاف را شکسته اید یا دچار ریزش مو می شوید زیرا در محصولی که استفاده می کنید اشتباه است و آنها را تغییر دهید - فقط برای دیدن ادامه مشکلات. کاری که شما باید انجام دهید این است که در روال شستن و خشک کردن موهای خود چند تغییر ایجاد کنید تا در طی چند هفته بهبود موهای خود مشاهده کنید. بنابراین ، در اینجا بهترین نکات حمام است که می توانید برای حفظ سلامت و شادابی موهای خود دنبال کنید!

 
1. نکاتی در مورد شامپو زدن
 
بهترین نکات دوش - نکاتی در مورد شامپو کردن Pinit
Shutterstock
 
موهای خود را قبل از شستشو بخار کنید: منافذ موجود در پوست سر شما معمولاً با روغن و خاک بسته می شود. بهترین راه برای تمیز کردن موها با بخار کردن موهای شما است. برای این کار حوله ای را در آب داغ خیس کنید و آب اضافی آنرا بیرون بیاورید. این حوله را دور سر خود بپیچانید و 20 دقیقه قبل از پرش به دوش ، روی آن بگذارید.
قبل از شامپو موهای بخار شده را ماساژ دهید: پس از بخار کردن موهای خود ، به مدت چند دقیقه پوست سر خود را با انگشتان خود ماساژ دهید. این می تواند به از بین بردن کثیفی و جمع شدن پوست و همچنین ریشه کردن رشته های ضعیف مو از پوست سر شما کمک کند.
 
از آب خنک یا ولرم استفاده کنید: می دانید که چطور می گویند استفاده از ابزارهای یک ظاهر طراحی حرارتی در بیش از حد شما می تواند به آن آسیب برساند؟ خوب ، همین مسئله در مورد آب گرم نیز صادق است. گرما ناشی از آب گرم می تواند روغنهای طبیعی را از بین ببرد و کوتیکول های مو شما را باز کند ، بنابراین باعث می شود همه رطوبت از آن فرار کند. از طرف دیگر ، شستن آن با آب خنک یا ولرم می تواند به بستن کوتیکول و قفل شدن در رطوبت کمک کند ، در نتیجه قفلهای براق تر و نرم تری به شما می دهد. همچنین می تواند به کاهش سرخ شدن کمک کند.
از شامپو رایگان Paraben و SLS استفاده کنید: من مطمئن هستم که حتماً در مورد نحوه نیاز به استفاده از شامپوهایی که عاری از سولفات (SLS) و پارابن هستند ، شروع به استفاده از آن کرده اید. در حالی که پارابن ها به عنوان ماده نگهدارنده اضافه می شوند ، SLS در شکل گیری یک ماده چربی کمک می کند. این مواد شیمیایی از دیرباز شناخته شده اند که باعث تحریک پوست و واکنش های آلرژیک می شوند. اما مطالعات اخیر نشان داده اند که آنها همچنین می توانند سرطان زا باشند و باعث آسیب دیدگی چشم در کودکان شود. بنابراین ، بهتر است از شامپوهای ارگانیک استفاده شده بدون SLS و بدون پارابن استفاده کنید.
بهترین نکات دوش - شامپو را فقط در پوست سر استفاده کنید
Shutterstock
 
شامپو را فقط روی پوست سر بمالید: هدف از شامپو تمیز کردن و از بین بردن کثیفی ، سلول های مرده پوست و ساخت محصول از پوست سر شماست. مالیدن شامپو به طول شما فقط آن را از روغنهای طبیعی آن برهاند و بگذارید خشک ، کسل کننده و بی جان بماند. بنابراین ، یک شامپو به اندازه یک چهارم مصرف کنید و آن را در ریشه و پوست سر خود ماساژ دهید تا به هم بخورد.
هنگام شامپو زدن ، به آرامی ماساژ دهید: هنگام شستشوی شامپو ، پوست انگشتان خود را به آرامی با انگشتان خود ماساژ دهید ، با حرکت دایره ای حرکت کنید. این به راحتی پوست را از پوست سر شما پاک می کند.
چه کاری با موها بعد از دوش انجام دهید: ماساژ همچنین به بهبود گردش خون به فولیکول های مو و تقویت رشد مو کمک می کند.
موهای خود را روزانه بشویید: بیشتر شامپوها حاوی مواد شیمیایی هستند که می توانند موهای شما را در صورت استفاده روزانه بسیار خشک و شکننده کنند. بنابراین ، بهتر است موهای خود را بیش از دو بار یا سه بار در هفته بشویید تا سلامتی و سطح رطوبت مطلوب آن حفظ شود.
زمان شامپو زدن را بیشتر نکنید: موهای شما وقتی خیس می شوند شکننده ترین حالت خود را دارند. بنابراین ، در حالت ایده آل ، شما باید در مدت 15 دقیقه از مرطوب کردن موهای خود را شامپو زده و حالت دهید تا حداقل آسیب و شکستگی آن حفظ شود.
[بخوانید: هر چند وقت یکبار نیاز به شستن موهای خود دارید]
 
2. نکاتی در مورد تهویه
بهترین نکات مربوط به دوش - نکاتی در مورد تهویه مطبوع
Shutterstock
 
قبل از دوش گرفتن موهای خود را با روغن تنظیم کنید: برای متوقف کردن موهای سرخ شده پس از دوش ، یک راه خوب برای تهویه و مرطوب کردن موهای شما روش طبیعی ماساژ آن با روغن مو است. قبل از شستشو مقداری روغن نارگیل ، بادام یا روغن زیتون را روی موها و پوست سر خود ماساژ دهید. این روغن به شافت موهای شما نفوذ کرده و از درون آن را تغذیه می کند تا موهای نرمتر ، براق تر و بدون ریزش داشته باشد.
حوله خشک قبل از تهویه: این مرحله ممکن است برای شما کمی خسته کننده به نظر برسد اما این کاری است که شما باید انجام دهید تا موهای بدون سر و صدای بعد از دوش گرفتن. بعد از شامپو کردن موهای خود ، حوله ای را در اطراف سر خود بپیچید تا آب اضافی آن خیس شود و سپس نرم کننده آن را بمالید. تهویه مطبوع خیلی راحت تر موهای خشک شده حوله شما را جذب می کند و از سرخ شدن آن جلوگیری می کند.
از تهویه بیش از حد استفاده نکنید: استفاده از نرم کننده بیش از حد موهای شما را به سمت پایین می کشد و باعث می شود صاف کردن موها بعد از دوش گرفتن بسیار چرب و دشوار به نظر برسد.
 
بهترین نکات دوش - از تهویه مطبوع در scalpPinit استفاده نکنید
Shutterstock
 
تهویه مطبوع را روی پوست سر بمالید: احتمالاً این مورد را یک میلیون بار شنیده اید ، اما من بازهم می خواهم یک بار دیگر آن را تکرار کنم - نرم افزارهای نرم افزاری را برای پوست سر خود استفاده نکنید. دلیل این امر ایجاد شکاف در پوست سر و گرفتگی شما خواهد بود
حوله میکروفیبر / تی شرت نخی: ممکن است شما از این امر آگاهی نداشته باشید ، اما حوله های تری کلت در هنگام از بین بردن آب اضافی ، رطوبت موهای خود را خیس می کنند ، بنابراین باعث می شوند خشک شود. علاوه بر این ، بافت این حوله ها همچنین می تواند موهای شما را سرخ کند و باعث شکستگی شود. یک گزینه بهتر استفاده از حوله میکروفیبر یا تی شرت نخی است که بر روی موهای شما ملایم تر است و تمام رطوبت آن را از بین نبرید.
موهای خود را هنگام خشک کردن به طرز تهاجمی نکشید: اکثر خانمها موهای خود را به شدت با حوله مالش می دهند یا آن را در یک کلاه حوله پیچانده اند تا موهای خود را بعد از دوش خشک کنند. هر دو روش خشک کردن موها فاجعه بار هستند زیرا باعث گره زدن ، سرخ شدن و شکستگی می شوند. روش صحیح این است که از یک تی شرت نخی یا حوله میکروفیبر استفاده کنید تا موهای خود را به آرامی خشک کنید تا تمام آب اضافی آن برطرف شود و اجازه دهید هوا بقیه راه را خشک کند.
بهترین نکات دوش - از استفاده از خشک کن ضربه ای جلوگیری کنید
Shutterstock
 
از استفاده از سشوار جلوگیری کنید: گرمای حاصل از خشک کن ضربه می تواند به موهای شما صدمه بزند و باعث شکاف شود به همان روشی که سایر ابزارهای گرمایشی انجام می دهند. بنابراین ، بهترین کار این است که تا حد امکان از استفاده خودداری کنید. با این حال ، اگر برای خشک کردن موهای خود کاملاً نیاز به استفاده از سشوار دارید ، بهترین استفاده از آن در حالت خنک است.
4. نکاتی درباره Detangling
هنگام ایجاد حالت تهویه مطبوع در موهای شما: یکی دیگر از راه عالی برای جلوگیری از ریختن بیش از حد موها ، جدا کردن موهای خود در حمام است. فقط کافی است یک شانه دندانه دار را از طریق نیمه پایینی موهای خود اجرا کنید تا همه گره ها و برآمدگی ها به راحتی از بین برود.
بهترین نکات دوش - موهای خود را وقتی نیمه خشک است ، خشک کنید
Shutterstock
 
موهای خود را هنگام خشک شدن خشک کنید: اگر هنگام مسواک زدن ، توده های زیادی از مو از دست می دهید ، احتمالاً به این دلیل است که شما این کار را درست بعد از بیرون آمدن از دوش انجام می دهید. موهای شما لطیف و مستعد شکستن هنگام خیس شدن است. بنابراین ، صبر کنید تا موهای شما حدود 70٪ خشک شود قبل از اینکه آن را با یک برس موی گراز یا یک شانه دندانه دار گسترده کنید.
[بخوانید: بهترین نکات و نکته های مربوط به مراقبت از مو]
 
5. برخی از موارد دیگر که باید در خاطر داشته باشید
بهترین نکات مربوط به دوش - موارد دیگری که باید در ذهن خود داشته باشید
Shutterstock
 
بعد از خشک کردن موهای خود از تهویه مطبوع استفاده کنید: اگر سؤال "چگونه می توان از موهای یخ زده پس از دوش گرفتن خلاص شد؟" شما را در تمام طول زندگی تنگ کرده است ، در اینجا می توانید پاسخی دهید. بعد از خشک شدن موهای خود ، کافی است مقداری از نرم کننده یا سرم صاف کننده بمالید. اگر موهای خشک خاصی دارید ، حتماً از محصولی استفاده کنید که بدون الکل باشد زیرا الکل حتی بیشتر موهای شما را خشک می کند.
استفاده از محصولات مراقبت از مو را محدود کنید: از استفاده بیش از حد محصولات آرایش مو مانند اسپری مو ، موس ، ژل و غیره روی موهای خود خودداری کنید زیرا تمایل به ایجاد مو و پوست سر شما دارند ، منافذ خود را مسدود کرده و در نهایت منجر به ریزش مو می شوند.
دوش را کوتاه نگه دارید: سعی کنید هرچه سریعتر از حمام استفاده کنید و بیرون بروید زیرا هرچه موهای شما مرطوب تر است ، حالت شکننده تر و شکنندگی آن بیشتر است.
[بخوانید: روال روزانه مراقبت از مو برای همه نوع مو]
 
من مطمئن هستم که برخی از این نکات باید تعجب آور شما را جلب کند. اما فقط آنها را امتحان کنید و به شما اطمینان می دهم ، در هر زمان نتیجه مثبت خواهید دید. و نظر خود را در زیر انجام دهید تا برخی از نکات قابل اعتماد در مورد حمام را به ما اطلاع دهید که فکر می کنید دنیا باید بداند!
مرجع:ثانیکالا