آیا حتی بعد از رعایت رژیم مراقبت دقیق مو ، آیا ریزش مو را طی می کنید؟ به باشگاه خوش آمدید ، زیرا بسیاری از ما مسئله مشابهی را داریم. تصور غلط رایج این است که فکر کنید صرفاً روغن دادن ، شامپو کردن و تهویه موهای شما به طور مرتب باعث قدرت و سلامت آن می شود. انجام این کار ضروری است ، اما در کنار آن ، یک جنبه مهم دیگر وجود دارد که نقش اساسی در سلامت موها - یک رژیم غذایی مناسب دارد. شما باید از یک رژیم غذایی متعادل و متشکل از غذاهایی که حاوی مواد مغذی هستند که باعث بهبود بافت مو می شوند و ریزش مو را محدود کنید ، پیروی کنید. انجام این کار مانند سحر و جادو خواهد بود و درخشش به موهای شما اضافه می کند که هیچ سالن یا آرایشگری نمی تواند آن را مجدداً بسازد. بنابراین ، زمان آن رسیده است که رژیم غذایی خود را با غذاهایی که باعث تقویت سلامت مو می شوند ، بازسازی کنید. این همان چیزی است که ما در زیر می بینید - لیستی از بهترین غذاها برای بهبود ریزش مو. نگاهی بیاندازید.

 
غذاهایی که به جلوگیری از ریزش مو کمک می کنند
 
سبزیجات برگ سبز
هویج
سیب زمینی های شیرین
گردو
عدس
گل کلم
پرتقال ها
بادام ها
گواوا
دانه های کتان
1. سبزیجات بدون برگ سبز
غذاهایی برای جلوگیری از ریزش مو - سبزیجات بدون برگ سبز پینیت
Shutterstock
 
 
سبزیجات برگ سبز مانند اسفناج ، سبزی شلغم ، لوبیای سوئیسی و کاهو حاوی آهن هستند که برای سالم نگه داشتن سلولهای مو ضروری است. کمبود آهن باعث ریزش مو می شود زیرا مقدار لازم از مواد مغذی به ریشه های مو منتقل نمی شود. این باعث می شود آنها ضعیف شده و به راحتی مستعد شکستگی شوند.
 
کاله حاوی ویتامین های A و C است که برای پوست سر مفید هستند. آنها همچنین نرم کننده موهای طبیعی هستند. حتی سبزی های شلغم و گچ سوئیسی حاوی ویتامین های A و C هستند.
 
بهترین راه برای مصرف سبزیجات برگ سبز تهیه سالاد یا اضافه کردن آنها به عدس است. یک گزینه سالم تر برای جوشاندن آنها و خوردن یا آب آنهاست.
 
بازگشت به TOC
 
[بخوانید: 5 درمان اساسی برای ریزش مو]
 
2. هویج
غذاهایی برای جلوگیری از ریزش مو - CarrotsPinit
Shutterstock
 
هویج سرشار از بتاکاروتن است که یک ماده مغذی اساسی در مواد غذایی برای جلوگیری از ریزش مو است. آنها همچنین حاوی مقادیر زیادی ویتامین A هستند که سلامت پوست سر و فولیکول های مو را بهبود می بخشد.
 
هویج پر از مواد مغذی و مواد معدنی دیگری مانند ویتامین K ، C ، B6 ، B1 ، B3 ، B2 ، فیبر ، پتاسیم و فسفر است که برای حفظ موهای سالم و سالم بسیار مهم هستند.
 
هر روز آب هویج بنوشید تا شاهد کاهش شدید ریزش مو باشید. همچنین می توانید هویج را به صورت خام میل کنید ، آنها را به سالاد اضافه کنید یا با آنها سوپ یا کاری درست کنید.
 
 
بازگشت به TOC
 
3. سیب زمینی شیرین
غذاهایی برای جلوگیری از ریزش مو - سیب زمینی شیرینPinit
Shutterstock
 
سیب زمینی شیرین حاوی مس ، آهن و پروتئین است که باعث تقویت رشد مو و حفظ سلامت پوست سر می شود. آنها همچنین سرشار از بتاکاروتن هستند که به رشد سلول کمک می کند تا از ریزش مو جلوگیری کند و موهای کسل کننده را بهبود بخشد.
 
سیب زمینی شیرین حاوی پتاسیم و منیزیم است که به آرامش حواس می پردازند و به عنوان شایع کننده استرس عمل می کنند. این خاصیت می تواند مفید باشد زیرا استرس اغلب باعث ریزش مو می شود.
 
می توانید سیب زمینی شیرین را به روش های مختلف بخورید. بهترین روش برای مصرف آنها جوشانده است. همچنین می توانید آنها را بپزید یا با آنها کاری درست کنید.
 
بازگشت به TOC
 
4- گردو
مواد غذایی برای جلوگیری از ریزش مو - WalnutsPinit
Shutterstock
 
گردو به عنوان "غذای مو" شناخته می شود زیرا حاوی اسیدهای چرب امگا 3 است - مواد مغذی لازم برای موهای سالم و شاداب.
 
گردو همچنین حاوی روی ، آهن ، سلنیوم و ویتامین های B1 ، B6 و B9 است - همگی رشد مو را تحریک می کنند و به طور موثری ریزش مو را کاهش می دهند. آنها همچنین حاوی بیوتین ، ویتامین E ، پروتئین و منیزیم هستند که فولیکول های مو را تقویت کرده و سلامت پوست سر را حفظ می کنند.
 
می توانید گردو را به صورت خام بخورید و یا آنها را یک شبه در آب خیس کنید و آنها را میل کنید. آنها علاوه بر عالی بودن سالادها و دسرها را نیز ایجاد می کنند.
 
بازگشت به TOC
 
[بخوانید: 20 مزایای شگفت انگیز گردو (اخروت) برای پوست ، مو و سلامتی]
 
5- عدس
عدس مانند نخود کبوتر شکسته ، عدس قرمز ، نخود فرنگی ، عدس زرد ، نخود و لوبیا کلیه سرشار از اسیدفولیک ، فسفر و فیبر است. این مواد مغذی میزان اکسیژن به پوست سر را افزایش داده و از این طریق رشد مو را تحریک می کنند.
 
پروتئین موجود در عدس به ساخت سلولهای حیاتی برای رشد مو کمک می کند. پوست سر و فولیکول های مو را تغذیه می کند و سلامتی آنها را تقویت می کند.
 
یک میلیون روش برای مصرف عدس وجود دارد. معروف ترین آنها استفاده از آنها برای پختن دال است که به عنوان غذای راحت نیز دو برابر می شود. فقط کافی است عدس را در آب خیس کنید و آنها را با ادویه جوشانده و جوشانده تا دلپذیری دلپذیر را که برای مو بسیار مفید است ، ضرب کنید.
 
بازگشت به TOC
 
6. گل کلم
غذاهایی برای جلوگیری از ریزش مو - گل کلم پینیت
Shutterstock
 
گل کلم حاوی ویتامین های A ، E ، C و K ، سدیم ، پتاسیم ، کلسیم ، منگنز ، روی ، چربی ها ، نیاسین ، مس و آهن است - همه اینها ریزش مو را کاهش می دهد.
 
مواد مغذی گل کلم باعث بهبودی می شود و به بدن کمک می کند تا به سرعت از آسیب ها بهبود یابد. همچنین موهای شما را جوان می کند.
 
روش های مختلفی برای مصرف گل کلم وجود دارد. بهترین راه جوشاندن سبزیجات ، پاشیدن مقداری نمک و مزه دار کردن آن است. یا می توانید آن را رنده کنید ، ادویه جات ترشی جات اضافه کنید و آن را به عنوان یک ظرف جانبی با برنج میل کنید.
 
بازگشت به TOC
 
[بخوانید: 11 داروی خانگی موثر و نکاتی برای کنترل ریزش مو]
 
7. پرتقال
مواد غذایی برای جلوگیری از ریزش مو - OrangesPinit
Shutterstock
 
پرتقال سرشار از ویتامین C است که باعث تقویت رشد مو می شود. آنها همچنین حاوی آنتی اکسیدان ها ، فلاونوئیدها ، بتاکاروتن ، منیزیم و فیبر هستند که برای بهبود سلامت موها شگفت آور هستند.
 
پرتقال به درمان شوره سر کمک می کند ، که در غیر این صورت می تواند به ریزش مو منجر شود. آنها همچنین باعث بهبود بافت مو می شوند.
 
بهتر است پرتقال را تازه و خام مصرف کنید. بهترین گزینه بعدی آب میوه دادن آنها و فورا نوشیدن آن است. همچنین می توانید آنها را به سالاد میوه اضافه کنید و یک میان وعده دلچسب میل کنید.
 
بازگشت به TOC
 
8. بادام
مواد غذایی برای جلوگیری از ریزش مو - AlmondsPinit
Shutterstock
 
بادام سرشار از منیزیم است ، که باعث می شود آن را به عنوان یکی از غذاهای برتر برای جلوگیری از ریزش مو و همچنین به کاهش ریزش مو کمک کند. مصرف بادام همچنین پوست سر را تغذیه می کند.
 
منیزیم همچنین در تقویت رشته های مو و جلوگیری از شکستگی نقش اساسی دارد.
 
4-5 بادام را بردارید و آنها را برای چند ساعت در آب خیس کنید. لایه بالایی را پوست کنده و آنها را مصرف کنید. همچنین می توانید آنها را خرد کرده و روی سالاد بپاشید.
 
بازگشت به TOC
 
[بخوانید: 9 مزایای روغن بادام]
 
9. گواوا
غذاهایی برای جلوگیری از ریزش مو - GuavaPinit
Shutterstock
 
گواوا منبع غنی از ویتامین های A و C و همچنین مواد معدنی مانند مس ، منگنز و منیزیم است. این یک منبع عالی از مواد مغذی است که به بهبود سلامت مو کمک می کند.
 
گواوا حاوی ویتامین C بیشتری نسبت به پرتقال و پتاسیم بیشتری نسبت به موز است. این ترکیب قدرتمند از دو ماده مغذی می تواند موهای شما را به طور کامل دگرگون کند ، برای بهتر.
 
شما به راحتی می توانید یک گواوا شسته شده را خرد کرده و با یک نمک نمکی آن را میل کنید. اگر در حال حرکت هستید ، مقداری آب گواوا درست کنید و آن را همراه با هم بخورید تا در طول روز آب شود.
 
بازگشت به TOC
 
10. بذر کتان
غذاهایی برای جلوگیری از ریزش مو - تخم کتانPinit
Shutterstock
 
دانه های کتان منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که مو را تغذیه می کنند و از خشکی و پوسته پوسته شدن پوست سر جلوگیری می کنند. اسیدها همچنین شکستگی مو را کاهش داده و قابلیت ارتجاعی مو را بهبود می بخشد.
 
دانه های بذر کتان دارای خاصیت ضد التهابی هستند که باعث محافظت از فولیکول های مو در برابر صدمات شدید و در نتیجه جلوگیری از ریزش مو شدید می شوند.
 
تخم کتان را خیس کرده و خرد کنید و آنها را به آب میوه ، سالاد یا دسر اضافه کنید. یا فقط آنها را روی اسموتی ها یا کره بادام زمینی بپاشید.
 
برخی از این مواد برای جلوگیری از ریزش مو هستند. اما شما می توانید با روش های دیگر با ریزش مو نیز مبارزه کنید.
 
بازگشت به TOC
 
[بخوانید: نحوه متوقف کردن و کاهش ریزش مو]
 
نکاتی برای جلوگیری از ریزش مو
موهای خود را به آرامی اداره کنید. خیلی سخت نکش
با ابزارهای داغ آرایش را به حداقل برسانید و حتما از سرم محافظ قبل از استایل استفاده کنید.
هرگز موهای مرطوب را شانه نکنید.
موهای مرطوب را با پارچه یا حوله مالش ندهید. فقط آن را با یک پارچه آغشته کرده و بگذارید به طور طبیعی خشک شود.
از محصولات مویی متناسب با نوع موی خود استفاده کنید.
بیش از 2-3 بار در هفته شامپو نکنید زیرا پوست سر شما برای بازیابی روغنهای طبیعی به زمان نیاز دارد.
زندگی با موهای سالم زیباتر است ، اینطور نیست؟ احساس خوب است که انگشتان خود را از طریق آن بکشید. دستیابی و نگهداری از چنین موهای شاداب یک کار است و باید آن را بجا آورید زیرا ارزش آن را دارد. رژیم هایی را با غذاهایی که در بالا ذکر شد برنامه ریزی کنید و خوب است که بروید.
مرجع:ثانیکالا