ریزش مو احتمالاً یکی از رایج ترین مشکلات مردم است. سن دیگر نوار نیست. این روزها حتی کودکان شروع به تجربه ریزش مو می کنند. دلایل مختلفی برای ریزش مو وجود دارد که برخی از آنها شایع ترین آلودگی ، استرس ، رژیم غذایی نادرست و کمبود خواب است.

 
روش های مختلفی برای درمان ریزش مو استفاده می شود. یکی از راه هایی که در کنترل و جلوگیری از ریزش مو بسیار مؤثر بوده است ، مصرف ویتامین های مناسب است. مصرف مکمل های ویتامین یا صرفاً مصرف بیشتر غذاهای سرشار از ویتامین هایی که برای درمان ریزش مو استفاده می شوند بسیار مؤثر است.
 
 
انتخاب دارو با مشکل خاص متفاوت است و می تواند در افراد مختلف متفاوت باشد. قبل از شروع مصرف هرگونه مکمل ، با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید تا دیگر به این مشکل دامن نزنید.
 
چه ویتامین هایی برای ریزش مو مفید هستند؟
ویتامین A
ویتامین های B
ویتامین سی
ویتامین دی
ویتامین E
ویتامین B5 (پانتنول)
 
چگونه ریزش مو را با استفاده از ویتامین ها کنترل کنیم؟
بیشتر ما روزانه از مکمل های ویتامین استفاده می کنیم زیرا به ساخت سلول های جدید پوست و مو کمک می کند. چه ویتامین هایی برای کنترل ریزش مو مفید هستند؟ متخصصان پوست اظهار داشتند که ویتامین B5 ، ویتامین B6 ، بیوتین ، فولیک اسید ، ویتامین A ، ویتامین C و ویتامین E به طور مستقیم بر روی پوست ، بدن و به خصوص موهای ما تأثیر می گذارد.
 
ویتامین های خاص کنترل موهای زائد را کنترل می کنند ، اما فقط در مواقع مناسب و زیاد استفاده نمی شوند. این مهم است که ابتدا بدانید کدام ویتامین در درمان این بیماری موثر است.
 
6 بهترین ویتامین برای کنترل ریزش مو
1. ویتامین A
1.-ویتامین-آپینیت
تصویر: iStock
 
 
این ویتامین سنتز اسید رتینوئیک در فولیکول مو را تنظیم می کند. این نه تنها برای مراقبت از پوست مفید است ، بلکه به رشد مو نیز کمک می کند. همچنین موهای شما را مرطوب کرده و آن را سالم نگه می دارد (1). ویتامین A در موارد زیر یافت می شود:
 
هویج
سیب زمینی های شیرین
اسفناج
سایر سبزیجات سبز برگ تیره
ماهی تن
کاهو
فلفل قرمز شیرین
انبه
 
2. ویتامین های B
2.-B-VitaminsPinit
تصویر: iStock
 
 
این یکی از بهترین ویتامین هایی است که با مقابله با استرس به رشد مو کمک می کند. اینوزیتول و B12 ویتامین های مفید B برای رشد مو هستند. ویتامین B در موارد زیر یافت می شود:
 
تخم مرغ
گوشت
پاپایاس
پرتقال ها
لوبیا
مرغ
3. ویتامین C
3.-ویتامین-CPinit
تصویر: iStock
 
این ویتامین به بدن کمک می کند تا آهن را از مواد غذایی جذب کند ، که برای رشد مو ضروری است. همچنین تولید کلاژن را تقویت می کند ، که برای حفظ ساختار موهای شما و ترمیم آسیب ها ضروری است (2). ویتامین C در موارد زیر یافت می شود:
 
گواوا
اسفناج
سبزیجات برگ سبز تیره
فلفل زنگ زرد
کلم بروکلی
کیوی
پرتقال ها
آهکهای شیرین
لیمو
نخود فرنگی
پاپایا
4- ویتامین D
4- ویتامین-DPinit
تصویر: iStock
 
این ویتامین برای ریزش مو باعث تحریک فولیکول مو و سلول ها می شود به گونه ای که ساقه های جدید مویی ایجاد می کند. ویتامین D در موارد زیر یافت می شود:
 
ماهی
صدف
روغن کبد ماهی کاد
سلامی
ژامبون
سوسیس
توفو
شیر سویا
تخم مرغ
قارچ
محصولات لبنی غنی شده
5- ویتامین E
5- ویتامین- EPinit
تصویر: iStock
 
این مویرگ ها را تحریک می کند ، و این باعث گردش خون در پوست سر می شود. این بیشتر به دلیل داشتن محتوای آنتی اکسیدانی غنی و خاصیت ضد التهابی ، به رشد مو کمک می کند (3). ویتامین E در موارد زیر یافت می شود:
 
اسفناج
توفو
آووکادو
بادام ها
دانه های آفتابگردان
روغن زیتون
کلم بروکلی
کدو تنبل
6. ویتامین B5
6.-ویتامین-B5Pinit
تصویر: iStock
 
این ماده همچنین به عنوان ویتامین B5 یا Panthenol شناخته می شود (که در طبیعت به عنوان D-Panthenol یافت می شود) ، این ماده مهم داروهای کنترل کننده ریزش مو است. غذاهای سرشار از ویتامین B5 عبارتند از:
 
قارچ
پنیر
ماهی روغنی
تخم مرغ
آووکادوها
گوشت گاو
مرغ
دانه های آفتابگردان
سیب زمینی های شیرین
گوشت خوک ناب
نکات اضافی در مورد رژیم غذایی
کسانی که پروتئین کافی مصرف نمی کنند و کربوهیدرات و چربی زیادی مصرف می کنند ، اغلب از ریزش مو رنج می برند ، زیرا رژیم غذایی آنها ناکافی است. بنابراین از این مواد مغذی ضروری خودداری کنید.
افراط در رژیم غذایی سرشار از پروتئین ، که به شکل ماهی ، مرغ ، برخی از اشکال مختلف عدس ، لوبیای خشک شده (rajma) ، توفو ، پنیر کلوچه (پنیر) و البته شیر است.
ویتامین A و C را به صورت میوه های مرکبات ، توت فرنگی گوجه فرنگی یا آب لیموترش یک بار در روز مصرف کنید تا اطمینان حاصل کنید که سهمیه شما از این ویتامین خاص برای ریزش مو برآورده می شود.
بیشتر غذاهای کل مواد مغذی و ویتامین های مورد نیاز بدن را تأمین می کنند. می توانید مکمل هایی را نیز اضافه کنید زیرا اینها تأثیر بیشتری در تحریک رشد مو و در نتیجه کنترل ریزش مو دارند.
 
 
خوردن سالم فواید زیادی دارد و رشد قوی مو یا کنترل ریزش مو یکی از آنهاست. حتماً روزانه غذای سالم مصرف می کنید و تفاوت را خودتان ببینید. متناسب باشید ، سالم بمانید!
 
امیدوارم که این مقاله را شامل ویتامین های مؤثر در کنترل ریزش مو باشد. آیا تجربه ریزش مو را داشته اید؟ در مورد نظرات خود در بخش نظرات در زیر بگویید.
مرجع:ثانیکالا