اکنون یک واقعیت اثبات شده است که ماساژ پوست سر با روغن راهی عالی برای فعال کردن رشد مو است. باعث افزایش جریان خون به پوست سر می شود و گاهی اوقات جریان خوبی از خون برای رشد موهای شما مفید است.

 
بنابراین به طور قطع می توان گفت که ماساژ سر فایده ای برای رشد مو دارد! این یکی از لوکس ترین نکات زیبایی برای رشد مو تا به امروز است.
 
 
ماساژ سر
Head-MassagePinit
تصویر: iStock
 
اگر به دنبال رشد مو توسط ماساژ سر هستید ، پس از مدتی یکبار ماساژ در آبگرم ماساژ درمانی توسط متخصصین درمانی انتخاب کنید. آنها در تکنیک هایی که جریان خون را به پوست سر شما افزایش می دهند ، مهارت دارند. ماساژور فشار را در نقاط مناسب اعمال می کند و این به نوبه خود باعث تحریک رگ های خونی روی پوست سر می شود و به جذب بهتر اکسیژن توسط رگ های خونی کمک می کند. برای رشد مناسب هر یک از رشته ها ، هر فولیکول مو به مقدار مساوی از مواد مغذی نیاز دارد. بنابراین هرچه نوع مناسب ماساژ با تکنیک مناسب بیشتر باشد احتمال رشد خوب مو بیشتر است.
 
 
ماساژ منظم سر برای رشد مو با روغن و البته یک شامپوی خوب قطعاً باعث افزایش سرعت رشد مو می شود.
 
چگونه به خودتان یک ماساژ سر در خانه بدهید
1. راحت باشید
Be-ComfortablePinit
تصویر: Shutterstock
 
مکانی آرام را به دور از حواس پرتی انتخاب کنید ، جایی که می توانید روی آنچه اتفاق می افتد متمرکز شوید.
 
2. از انگشتان خود استفاده کنید ، نه از ناخن!
 
استفاده از-FingersPinit
تصویر: Shutterstock
 
از انگشتان هر دو دست استفاده کنید و آنها را روی یک خط وسط خیالی پیشانی خود قرار دهید ، در حالی که انگشت شست پشتیبانی از معابد شما را فراهم می کند. فشار نور را اعمال کرده و سپس رها کنید.
 
اکنون انگشتان خود را به آرامی روی پیشانی خود ، نزدیک به خط مو خود تغییر دهید و دوباره فشار دهید و رها کنید.
این کار را تا زمان رسیدن به مرکز پوست سر خود تکرار کنید.
 
از آنجا ، پایین پشت سر خود را حرکت دهید. حرکت را در راه ادامه دهید.
 
 
پس از رسیدن به پایه جمجمه خود ، به جلو بازگردید و حرکت را تکرار کنید. این بار ، انگشتان دست شما باید در طرفین سر شما باشد. هنگامی که تمام نواحی پوست سر خود را پوشانید ، حرکت تناسلی خود را با تنفس خود هماهنگ کنید. این به شما کمک می کند تا آرام شوید و به پوست خود اجازه می دهید تا احساس طراوت کند.
 
3. روغن ماساژ پوست سر را آماده کنید
آماده سازی -The-پوست سر-ماساژ-OilPinit
تصویر: Shutterstock
 
مقدار کمی روغن ماساژ را روی انگشتان خود بگذارید و در حرکات دایره ای ماساژ را شروع کنید. از معابد خود شروع کنید و به بقیه پوست سر خود برسید. در صورت نیاز روغن را به نوک انگشتان خود اضافه کنید.
 
بعد از پوشاندن کامل پوست سر خود ، حوله گرم را روی سر خود قرار داده و آن را برای مدت 10 دقیقه آنقدر بگذارید تا روغن روی پوست سر شما بماند. اگر از پوستی خیس و خارش دار رنج می برید ، حتی می توانید یک شبه روغن را ترک کنید.
 
شستشو-Your-Hair2Pinit
تصویر: Shutterstock
 
 4- موهای خود را بشویید
تکرار-این-به طور منظمPinit
تصویر: Shutterstock
 
پس از انجام ماساژ پوست سر ، می توانید موهای خود را به خوبی با شامپو و نرم کننده شستشو دهید. شامپو را روی پوست سر خود بمالید و به آرامی ماساژ دهید. مطمئن شوید که موهای خود را در قسمت بالا و ماسوره قرار ندهید ، زیرا انجام این کار باعث ایجاد لوزه می شود. ممکن است شما مجبور شوید دو بار شامپو بزنید تا چربی آن از موهایتان خارج شود.
 
5- این کار را به طور مرتب تکرار کنید
انجام این ماساژ پوست سر به طور مرتب به کاهش تنش کمک می کند و به سالم ماندن موهای شما کمک می کند.
در زیر برخی از روغنهای اساسی که می توانند به تغذیه پوست سر شما کمک کنند:
 
اگر پوست سر خشک و خارش دار دارید ، می توانید با روغن بابونه یا روغن درخت چای بروید. آنها در تسکین پوست کمک می کنند.
اگر از مشکلات شوره سر رنج می برید ، روغن لیمو بهترین عملکرد را دارد.
روغن کرچک و روغن بادام رشد مو را تقویت می کنند.
روغن نعناع به عنوان یک ماده پاک کننده طبیعی عمل کرده و گردش خون پوست سر را بهبود می بخشد.
استفاده از-FingersPinit
تصویر: Shutterstock
 
مراحل ماساژ سر برای رشد مو با روغنهای اساسی
استفاده از چند قطره روغن اساسی در طول ماساژ مطمئناً باعث افزایش سرعت رشد مو می شود. همچنین ، یک ماساژ روغن گرم به تسکین پوست سر از شوره سر کمک می کند. شوره سر در هنگام شامپو به دنبال ماساژ مو شسته می شود. اگر مشکل شوره سر دارید ، به خودتان ماساژ روغن گرم بدهید ، و در ادامه با استفاده از یک شانه نیتر برای خلاص شدن از شر پوسته پوسته ها استفاده کنید. بیشتر پوسته و ماساژ مناسب سر برای رشد مو مطمئناً باعث بهبود وضعیت موهای شما نمی شود.
 
ماساژهای سر از رشد مو و همچنین کلی بدن و رفاه شما به روش های زیر بهره مند می شوند:
 
درد ناشی از اسپوندیلیت یا انواع دیگر دردهای گردن را که ممکن است به دلیل ساعتهای طولانی کار هر روز با آنها روبرو شوید ، تسکین دهید.
ضمن گرفتن ماساژ برای رشد مو ، از سردرد و مشکلات سینوسی نیز خلاص خواهید شد
این امر به شما کمک می کند از زمانی که انرژی و فعال خواهید شد ، به تمام توان بدن خود برای کار دست یابید.
آیا فکر کرده اید که چرا بعد از یک ماساژ خوب خواب آلود هستید؟ ماساژها شما را از استرس رهایی می بخشد و چرت هایی که بعد از یکی می گیرید جزو بهترین ها خواهند بود.
استفاده از روغنهای اساسی مانند اسطوخودوس ، بابونه ، آویشن ، رزماری ، جوجوبا یا روغن انگور مخلوط شده در روغن زیتون باکره فوق العاده گرم فقط یک چربی برای پوست سر شماست. اینها نه تنها کنترل می کنند
 
مرجع:فروشگاه اینترنتی ثانیکالا